Der Wilde Berg Mautern

7 augustus 2022 - Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk

In de ochtend zijn we vertrokken richting Der Wilde Berg in Mautern. Een uur rijden vanaf de camping.

Na binnenkomst gingen we met de stoeltjeslift omhoog. Het was een aardig stuk. Onderweg zagen we al de nodige dieren, terwijl we over hun verblijven langs kwamen. Je kon er ook voor kiezen om lopend omhoog te gaan (veelal hondenbezitters) of met de bus.

Eenmaal boven liepen we door het Wildpark naar beneden. We zagen vossen, beren, wolven, herten, ezels etc. Het park lag bovenop de berg, dus we hadden een mooi uitzicht.

Om 14.00 uur zou de roofvogelshow beginnen. Om de tijd te overbruggen, gingen de meiden spelen. Het begon te regenen en langzaam aan ging het steeds harder. Wij schuilden en toen kregen we te horen dat de show niet door ging. Er zou alleen maar meer regen komen.

Daarop hadden we 2 keuzes. De berg op, in de hoop dat we nog met de lift konden. Of naar beneden lopen, in de hoop dat we een beetje konden schuilen onder de bomen. We kozen voor het laatste. Helaas ontdekten we toen nog een mooi gedeelte van het park waar de meiden heerlijk hadden kunnen spelen. Vanwege het weer besloten wij nu toch door te lopen.

Halverwege het park bevind zich de rodelbahn. Hier is een plateau om in de lift te stappen. Als verzopen katten, dropen we (letterlijk) met de lift af naar beneden. Ondanks de regenbui was het park zeer de moeite waard. Echt een aanrader, maar wel bij mooi weer 😀

Na een warme douche en het avond eten, vertrokken de meiden richting de speelplaats. Wij maakten een wandeling en schoven later aan bij de Brabanders voor een drankje. Vanaf 22.00 uur moet het stil zijn op de camping, dus de kinderen gingen binnen verder met lol maken en spelletjes spelen.

20220807_11284220220807_12094620220807_12142020220807_134933