Murau

6 augustus 2022 - Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk

Een bewolkte, regenachtige dag was er voorspelt. Dus hup in de kleren en op naar het historische stadje Murau, 17 km hier vandaan. De houthooftstad van Oostenrijk.

Via een wandeling langs rivier de Mur komen we bij een stenen brug, waaronder de bronzen zeemeermin Murna over de rivier waakt. Daarna vervolgen we onze weg het centrum in. Als we goed zaten, dan steld dit echt niks voor. Winkels gesloten, weinig mensen, niks te beleven. Op een terrasje gaan we lunchen om vervolgens weer het centrum uit te gaan. Op weg naar de camping, bezoeken we nog wat winkels en drinken wat.

De meiden gaan meteen richting de speelplaats, om vervolgens te vragen of ze mogen zwemmen. Ja het is al de hele dag droog, warm en vrij zonnig. Wij drinken wat drankjes op het terras van de camping. De Brabanders, die we van de week hebben ontmoet bij het zwembad in Oberwölz, schuiven gezellig aan.

Later op de avond gaan we een hapje eten in het centrum van Sankt Peter am Kammersberg. De keuze is erg beperkt. Pizza en brood gerechten. We lopen een rondje om de kerk en vervolgen dan onze weg richting de camping. De meiden zijn meteen weer naar de speelplaats vertrokken. Wij wandelen nog een ronde en vermaken ons voor de caravan met een spelletje.

20220806_11062620220806_20140920220806_20115920220806_20113720220806_204745